W związku ze zwiększonym zainteresowaniem przedsiębiorców w zakresie danych we wpisach CEIDG informujemy, że przez kilka dni po 19 maja przedsiębiorcy będą mogli uzupełnić dane we wpisie, gdyż wpisy będą usuwane stopniowo poczynając od tych, które zawierają najmniej danych. Wykreśleniu będą podlegać te wpisy, które nie umożliwiają identyfikacji przedsiębiorcy. W pierwszej kolejności wykreślone zostaną wpisy od lat nieaktywne, w których nie dokonywano żadnej modyfikacji po 1 stycznia 2012 r. Są to wpisy powstałe kilkanaście lat temu i więcej.

Ministerstwo dokonało analizy wpisów, tak by nie doprowadzić do wykreślenia przedsiębiorców faktycznie wykonujących działalność gospodarczą, a nieposiadających numeru PESEL we wpisie CEIDG. W ten sposób zweryfikowano już ok. 13 000 takich wpisów w CEIDG. Zatem wszędzie tam, gdzie było to możliwe, ministerstwo dokonało zmian bez konieczności angażowania przedsiębiorców.

Konieczność uzupełnienia wpisu ciąży na przedsiębiorcach, którzy rejestrowali działalność przed 1 stycznia 2012 r. i nie dokonywali żadnych zmian po tej dacie w swoich wpisach CEIDG.

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali działalność po 1 stycznia 2012 r. lub dokonali od tego czasu jakichkolwiek zmian w swoim wpisie, posiadają już w bazie numer PESEL. System informatyczny CEIDG nie dopuszcza do wprowadzania zmian we wpisie przedsiębiorcy bez numeru PESEL. Zatem jeśli przedsiębiorca od 2012 r. dokonywał jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie w CEIDG (rejestrował się, dodawał kod PKD, zmieniał adres, zawieszał działalność), to jego wpis musi już zawierać numer PESEL i taki przedsiębiorca nie jest zobowiązany do jego uzupełnienia.